Geen categorie

Basisstrategieën om zichtbaarheid te krijgen en gevonden te worden op Pinterest

Om ervoor te zorgen dat je account en je pinnen je ideale gebruikers bereiken, moet je goed werken op Pinterest voor bedrijven, maar ook buiten social media. Je zult Pinterest voor bedrijven moeten vertellen wie je bent en wat je doet en ondertussen vertel je degenen die je ergens anders volgen: “Hé, kijk, we hebben ook een aantal fantastische pinnen! Kom eens kijken ”.

Hoe je jouw Pinterest-account kunt optimaliseren

Je moet eerst een zakelijk account openen. Als je een persoonlijk account heeft, kun je dit omzetten naar een zakelijk account. Het is allemaal gemakkelijk en gratis, maak je geen zorgen. Als je hulp nodig hebt, staan ​​er op Pinterest voor bedrijven tips om je stap voor stap te begeleiden. Dan moet je goed bedenken welke zoekwoorden u wilt gebruiken om gevonden te worden.

Denk na over wat je doet en hoe jouw gebruikers zouden zoeken naar de onderwerpen die je behandelt. Open Pinterest, zoek naar uw zoekwoorden en bekijk de gerelateerde zoekopdrachten die Pinterest zelf voorstelt.

De kenmerken van een uitstekende pin

De best presterende afbeeldingen zijn verticale. Dit komt door de manier waarop de Pinterest voor bedrijven feed is gestructureerd. Tegenwoordig is de aanbevolen grootte 735x1102px. Houd er rekening mee dat het kan variëren – we weten hoe sociale netwerken graag de regels van het spel vaak veranderen! – en controleer in ieder geval of deze verhouding resultaten oplevert. Als dit niet het geval is, probeer dan alternatieve maten.

Het beeld moet de aandacht trekken, anders gaat het verloren in de stroom van de vele andere pinnen. Speel dus met mooie foto’s, kleuren en tekst. En dat ze van hoge kwaliteit zijn. Dit zal je vreemd overkomen: gebruik geen gezichten of close-ups van mensen. Blijkbaar presteren pinnen die deze elementen niet bevatten beter.

Als de pin voor een product is, maak dan een foto set terwijl deze wordt gebruikt of thuis wordt geplaatst. Vermijd afbeeldingen van het product alleen op een witte achtergrond, zoals een productblad. Voeg een merkherkenningselement toe aan de afbeelding. Het kan uw logo zijn of een watermerk dat speciaal voor jouw pinnen is gemaakt.

Voeg tekst toe aan de afbeeldingen om ze in een context te plaatsen en mensen te intrigeren. En schrijf vervolgens een gedetailleerde beschrijving, die de juiste trefwoorden bevat en die gebruikers verleidt om meer te leren. De beschikbare tekens bevinden zich op 500, dus vergeet niet om ook een add call-to-action, of een oproep tot actie, zoals “een bezoek aan de site”, “Meer”, “kopen”, “inschrijven”.

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *